3 reacties

  • Een knooppunt is eerst en vooral een plaats waar wegen met elkaar verknoopt zijn en van waaruit mensen gemakkelijk de rest van de wereld kunnen bereiken; Pas daarna is het een verblijfplaats en een ontmoetingsplek. Voor dat laatste lijkt een marktplein mij meer geschikt. Een knooppunt, zeker als dat getooid wordt met de letters XL, moet dus vooral uitmunten in bereikbaarheid. Zelf kom ik op de Neckerspoel nu vrijwel uitsluitend om vlot met de trein naar Amsterdam te kunnen en om met de auto mensen af te halen. Mij bekruipt enige vrees dat dat in de glorieuze toekomst van Knoop Xl moeilijker,zal worden. Zullen het NS-en het busstation, die beide bedoeld zijn om mensen aan en af te voeren en op die functionaliteit beoordeeld zullen worden, nog wel gemakkelijk vindbaar blijven en niet verstikt worden door gebouwen met andere functies?

  • Nauwelijks inwoners te zien in deze propaganda, en auto’s bestaan kennelijk ook niet meer. Dit is geen toekomstbeeld, dit is een utopie. Ik neem aan dat Eindhovenaren intelligenter zijn dan de makers van deze animatie inschatten…

  • Willen we al die enorme gebouwen wel in ‘Ons Eindovèh’?
    In het filmpje is de menselijke maat zoek: kleine mensjes tussen op elkaar gepakte gebouwen van honderd meter hoog.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *